این مرکز از سال 1379 با معماری خاص کتابخانه کودک و نوجوان افتتتاح شد و در سال 1380 فعالیت های فرهنگی و هنری خود را با یک مسئول و یک خدمات و چند مربی آزاد شروع کرد.

در حال حاضر این مرکز با 11294 جلد کتاب در فضایی آرام و دلنشین و با مساحتی بالغ بر 450متر مربع دارای سالن کودک و نوجوان برای استفاده اعضا می باشد.

خدمات مرکز : اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه تخصصی هنرهای بومی و نوشتن خلاق

برگزاری کلاس های آزاد نقاشی و طراحی

بخش های مرکز: کتابخانه کودک و نوجوان، سالن نمایش

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک و نوجوان، سالن نمایش، 3 کلاس، آبدار خانه، سرویس بهداشتی

امکانات کارگاهی: ندارد

امکانات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت: مرکز در تمام روزهای هفته از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 14 ظهر فعالیت دارد / روزهای زوج پسر و روزهای فرد دختر

پرسنل: 1نفر مسیول مرکز، 1نفر مربی فرهنگی، 1نفر خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تا 17 سال و پرداخت شهریه 20000 تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

 

نشانی:  شادگان،  خیابان ولایت- بلوار کشاورز- جنب مدرسه استثنایی بهار انقلاب

تلفن : 53727015        

مسئول مرکز: البوغبیش

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/05/26 - 07:45
  • تعداد بازدید: 5542
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استفاده از آرایه‌ها باید جزء عادات ناخودآگاه شاعر شود

محمود خرقانی شاعر و منتقد ادبی خراسانی معتقد است: در شعرسرایی چگونه نوشتن و چه چیز را نوشتن خیلی مهم است، در این میان استفاده از آرایه‌ها کار را لذت‌بخش می‌کند و باید آن‌قدر تمرین شود که جزء عادات ناخودآگاه شاعر به‌حساب آید.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، محمود خرقانی شاعر و منتقد ادبی که در یازدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسجدسلیمان سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد:

در سرایش  شعر باید مسائل ذهنی را بکاهیم و آن‌ها را با مصادیق عینی جایگزین کنیم.

او با اشاره به این‌که نمادشناسی یکی از ملزومات مؤثر بر خلق آثار آیینی است، افزود: در اشعار آیینی با نمادها سروکار داریم چون مستقیماً نمی‌توانیم سراغ ائمه برویم و کار شعر این نیست که به مستقیم گویی بپردازد و باید ظرافت‌ها و زیبایی‌ها را به زبان استعاره و نماد بیان کند.

مربی فرهنگی کانون استان خراسان ضمن اشاره به خصوصیات شعر سپید تأکید کرد:

در شعر سپید چینش کلمات مهم است و شکل نوشتن در این قالب، تأثیرگذار است. شعر سپید معمولاً می‌تواند با یک کلمه شروع شود و در نهایت ایجاز به کشف و خلق تصویر بپردازد .

مؤلف کتاب «بافته‌های عنکبوتی خسته» استفاده از کلمات قدیمی را  در صورتی مجاز دانست  که در کلیت شعر جایگاه داشته و قسمتی از سبک اثر باشند و گفت:

قافیه‌ها و زبان  شعر باید در خدمت همدیگر و یکدست باشند، همچنین  محور افقی و عمودی با هم در ارتباط بوده و به‌درستی رعایت شوند.

او در ادامه بیان کرد:

 پایه و اساس ذهن یک شاعر اگر بر محور وزن بنا نهاده شود، می‌تواند هم در قالب کلاسیک و هم در قالب سپید موفق‌تر عمل کند.

 مطالعه‌ی شعر امروز و سرایش شعر وزن‌دار با مصاریع کوتاه برای یادگرفتن وزن در قدم‌های اول  کلاسیک نویسی، از جمله موارد دیگری بود که خرقانی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، مریم اسماعیلی، طناز خورشیدی و مارال محمدی ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با سرپرستی زینب خورشیدی و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

یازدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور محمود خرقانی  شاعر، منتقد ادبی خراسانی، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ مسجدسلیمان در صفحه‌ی مجازی این انجمن برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت